دسته‌بندی نشده

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی را می توان با دو هدف زیر راه اندازی نمود: یکی احداث کارخانه بسته بندی گیاهان دارویی و دیگری کارگاه بسته بندی داروهای گیاهی . طبعیتاً ظرفیت و توان تولید گیاهان دارویی در کارخانه ها بسیار بالاتر از کارگاه ها خواهد بود.

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی همان طور که از نامش مشخص است موجب تولید محصولاتی کاملاً گیاهی با خاصیت درمانی می شود. در این خط تولید دستگاه های شستشو، ضدعفونی کننده و بسته بندی مخصوصی را بکار می گیرند تا محصولاتی کاملاً بهداشتی و سرشار از فواید درمانی تولید شود.

در ادامه این مطلب به بررسی مراحل خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی خواهیم پرداخت. اکنون بد نیست بدانید مراحل خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی به طور کاملاً اتوماتیک انجام می گیرد. در خصوص نحوه عملکرد خط تولید داروهای گیاهی باید بگوییم که در ابتدای امر این گیاهان را روی نوار مخصوص نقاله قرار می دهند. به این ترتیب نیروی انسانی فرصت لازم را برای جداسازی علف های هرز و زائدات گیاهان دارویی در اختیار خواهند داشت.

پس از آن است که این گیاهان را به دستگاه های شستشوی مخصوصی ریخته و به شیوه دوشی می شویند. گیاهان دارویی در این دستگاه ها به وسیله آب فشار قوی شسته شده و این گونه کلیه آلودگی ها و گل و لای موجود در آنها از بین می رود. در گام بعدی این گیاهان برای هوادهی به دستگاهی بنام کاتر هوا که مجهز به فن هایی قوی است منتقل می شوند.

در ادامه گیاهان دارویی برای ضدعفونی شدن به تونل UV وارد می گردند. بعد از آن است که این گیاهان به منظور خشک شدن وارد دستگاه های مخصوصی می شوند. توجه داشته باشید این مواد اولیه بعد از شسته و خشک شدن نیازمند کنترل و بازبینی مجدد هستند. با این حساب در این مرحله باید برای کنترل و بازدید دوباره گیاهان دارویی اقدام شود.

پس از سپری شدن مراحل نامبرده شده نوبت به بسته بندی محصولات تولیدی می رسد. در این هنگام گیاهان دارویی را به کمک دستگاه بالابر Z به دستگاه های مخصوص بسته بندی منتقل می کنند. ناگفته نماند توصیه کارشناسان این است که در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی بعد از بسته بندی محصولات آنها را سلفون کشی نمایید.

توجه داشته باشید افزودن سلفون کشی به مراحل خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی موجب محافظت از این محصولات در برابر رطوبت، گرد و غبار و هرگونه آلودگی می شود.

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی

قیمت خط کامل گیاهان دارویی در کرج

چنانچه قصد راه اندازی  خط تولید داروهای گیاهی را دارید بدون شک در وهله اول باید از هزینه آن آگاه شوید. از طرفی در خط کامل گیاهان دارویی می توان دستگاه های گوناگونی را با قابلیت های متفاوت بکار گرفت. همین موضوع نیز موجب متغیر بودن هزینه و قیمت راه اندازی خط کامل گیاهان دارویی در کرج، تهران و سایر شهرها شده است.

با این حساب برای آگاهی از قیمت و هزینه های لازم در راه اندازی خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی ابتدا باید از قیمت دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز آگاه شوید. به این ترتیب می توانید بسته به بودجه مالی و محصول تولیدی مورد نظرتان تغییراتی را در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی ایجاد نمایید.

به اضافه این که همواره می توانید پیش از خرید دستگاه ها و تجهیزات تولید و بسته بندی گیاهان دارویی از مشاوره رایگان کارشناسان ما در دهه کالا بهره مند شوید. این گونه اطلاعات کاملی در خصوص موارد زیر بدست خواهید آورد:

  • قیمت خط تولید گیاهان دارویی
  • هزینه راه اندازی خط تولید گیاهان دارویی
  • قیمت خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی
  • قیمت دستگاه شستشویی گیاهان دارویی و…

در مجموع می توان گفت که قیمت خط کامل گیاهان دارویی در کرج، تهران و… به فاکتورهایی همچون موارد زیر بستگی دارد:

  • تعداد دستگاه‌ها
  • جزئیات طراحی
  • توان ظرفیتی مورد نیاز مشتری و…

مراحل خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی

در ابتدای این مطلب توضیحاتی در مورد خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی و مراحل آن ارائه نمودیم. در یک جمع بندی از آنچه گفته شد مراحل خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی به شرح زیر می باشد:

  • کنترل و بازدید اولیه
  • شستشوی گیاهان دارویی
  • ورود گیاهان دارویی به دستگاه کاتر هوا
  • ضدعفونی کردن گیاهان درتونل UV
  • کنترل و بازدید نهایی
  • استفاده از دستگاه بالابر z
  • بسته بندی گیاهان دارویی
  • سلفون کشی

کنترل و بازدید اولیه گیاهان دارویی

همان طور که گفته شد در اولین مرحله از خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی باید به کنترل و بازدید اولیه از این گیاهان بپردازید. به منظور این بازدید گیاهان را روی نوار عریض و پهنی به نام نقاله می گذارند. پس از آن است که کارکنان خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی به طور دستی اقدام به خارج کردن علف های هرز و مواد زاید از این گیاهان می نمایند.

ناگفته نماند گاهی اوقات گیاهانی همچون گل گاو زبان در کنار سایر گیاهان دارویی کشت و پرورش می یابند. سپس در مرحله کنترل و بازدید اولیه این گیاهان دارویی را از یکدیگر جدا می کنند. داخل پرانتز خدمتتان عرض کنیم که مناسب بودن پهنای نوار نقاله و مجهز بودن آن به سیستم روشنایی دو فاکتوری هستند که موجب آسان سازی مرحله کنترل و بازدید اولیه می شوند.

با این حساب اگر دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی از جمله نوار نقاله را از فروشنده های معتبری همچون دهه کالا خریداری نمایید؛ نه تنها بابت قیمت هیچ گونه دغدغه ای نخواهید داشت بلکه دستگاه هایی بسیار پیشرفته و با کیفیت نیز نصیبتان خواهد شد.

به عنوان مثال نوار نقاله ای که در دهه کالا به فروش می رسد به عرض 70 سانتی متر بوده و مجهز به سیستم روشنایی است. این گونه نیروی کار حاضر در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی براحتی می توانند گرداگرد نوار نقاله بایستند و کار کنند. از طرفی به کمک سیستم روشنایی نوار نقاله سرعت و دقت نیروی کار انسانی برای تشخیص علف های هرز و خروج آنها از خط تولید افزایش خواهد یافت.

شستشوی گیاهان دارویی

دستگاه شستشوی گیاهان دارویی یکی از ضروری ترین ابزارآلات خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی محسوب می شود. احتمالاً خودتان نیز به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در کارگاه ها و کارخانجات تولید و بسته بندی گیاهان دارویی واقف هستید. این دستگاه های شستشو به صورت دوشی بوده و با استفاده از فشار قوی آب به شستشوی مواد اولیه خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی می پردازند.

ورود گیاهان دارویی به دستگاه کاتر هوا

گیاهان دارویی پس از این که به روش دوشی شسته و تمیز شدند به دستگاه کاتر هوا منتقل می گردند.  در این دستگاه فن هایی قوی قرار دارد که وظیفه خشک کردن تمام اتوماتیک و کاملاً بهداشتی گیاهان دارویی را بر عهده گرفته است.

با این اوصاف اگر قصد راه اندازی خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی را دارید از خرید دستگاه کاتر هوا غافل نشوید؛ البته شما عزیزان هم اکنون می توانید این دستگاه و سایر تجهیزات مورد نیاز در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی را به صورت اینترنتی و ارزان از دهه کالا خریداری نمایید.

ضدعفونی کردن گیاهان دارویی در تونل UV

همان طور که گفته شد در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی جایی برای هیچگونه آلودگی وجود ندارد. از همین رو تونل UV را برای ضدعفونی کردن این مواد اولیه بکار می گیرند. در خصوص نحوه عملکرد این تونل باید بگوییم با تابش نور ماورا بنفش به گیاهان دارویی موجب ضدعفونی کردن آنها می شود. پس از آن است که این محصولات درمانی آماده بسته بندی خواهند بود.

چنانچه قصد خرید دستگاه تونل UV را از دهه کالا یا هر فروشنده دیگری دارید؛ بد نیست بدانید ظرفیت و توان بالای این دستگاه آن را به گزینه ای عالی برای استفاده در کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی گیاهان دارویی تبدیل کرده است. ناگفته نماند با خرید تونل ضدعفونی کننده UV در کرج، تهران و… از دهه کالا بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های موجود در بازار نصبیتان خواهد شد.

کنترل و بازدید نهایی گیاهان دارویی

پس از طی کردن مراحل فوق در خط تولید و بسته بندی گیاهان دارویی، این مواد اولیه بار دیگر باید مورد کنترل و بازدید قرار بگیرند؛ چرا که همواره این امکان وجود دارد که در مرحله کنترل و بازدید اولیه علف های هرز یا گیاهان خراب به طور کامل از خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی خارج نشده باشند. در این صورت توصیه می شود بعد از شستن و خشک کردن مواد اولیه بار دیگر آنها را بابت تمیزی و سالم بودن کنترل نمایید.  به این ترتیب از بالا بودن کیفیت محصول نهایی مطمئن خواهید شد.

 

خرید و فروش آنلاین دستگاه بالابر z در کرج تهران

دستگاه بالابر z از تجهیزات بسیار مهم در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی محسوب می شود. به طوری که پس از کنترل و بازبینی نهایی گیاهان دارویی آنها را با استفاده از این بالابر به دستگاه بسته بندی منتقل می کنند. به منظور خرید و فروش آنلاین دستگاه بالابر z  در تهران، کرج و… می توانید به فروشگاه اینترنتی دهه کالا مراجعه نمایید.

بسته بندی گیاهان دارویی

نحوه بسته بندی گیاهان دارویی موضوعی است که پیش از راه اندازی خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی باید مشخص شود. زیرا خرید دستگاه های مخصوص بسته بندی را باید متناسب با نوع بسته بندی مورد نظرتان انجام دهید. به عنوان مثال اگر یک بسته بندی معمولی را مدنظر دارید و صرفاً می خواهید گیاهان دارویی را بر اساس وزن آنها بسته بندی نمایید؛ پیشنهاد می کنیم در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی از دستگاه های توزین دار استفاده کنید.

در حالی که بسته بندی این گیاهان مشابه با چای کیسه ای، نیازمند همان دستگاهی می باشد که برای بسته بندی چای کیسه ای بکار می رود. در مجموع انواع دستگاه های بسته بندی گیاهان دارویی و همچنین خط کامل گیاهان دارویی را می توانید با کیفیتی عالی و قیمتی مقرون به صرفه از دهه کالا خریداری نمایید. لازم به ذکر است  این دستگاه ها را با نام دستگاه بسته بندی عطاری نیز می شناسند. با این حال کاربرد آنها به عطاری ها محدود نمی شود.

انواع بسته بندی گیاهان دارویی

بسته بندی گیاهان دارویی با توجه به مواد اولیه بکار رفته در آنها متفاوت خواهد بود. در مجموع برخی از روش های رایج در بسته بندی این محصولات به شرح زیر می باشد:

  • بسته بندی جعبه ای
  • بسته بندی پلاستیکی، سلفونی و…
  • بسته بندی  یکبار مصرف
  • بسته بندی در قوطی و کنسروهای فلزی
  • بسته بندی شیشه ای

در انتخاب هر یک از بسته بندی های نامبرده شده علاوه بر نوع محصول به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • تناسب قیمت بسته بندی با بودجه مالی شما
  • مقاوم بودن بسته بندی در برابر ضربه و فشار
  • قابلیت حفاظت از گیاهان دارویی در برابر میکروب ها
  • عایق بودن نسبت به عوامل محیطی همچون هوا، نور، رطوبت و…

همان طور که متوجه شده اید پس از به اتمام رسیدن مراحل خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی باید نهایت دقت را در انتخاب نوع بسته بندی به خرج دهید. زیرا به این ترتیب از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

  • افزایش ماندگاری گیاهان دارویی
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به گیاهان دارویی خشک شده
  • حفظ کیفیت گیاهان دارویی برای مدت زمانی طولانی تر
  • پایین آمدن احتمال فاسد شدن این گیاهان
  • حمل و نقلی سریع و آسان و…

سلفون کشی محصولات

با خرید دستگاه های بسته بندی گیاهان دارویی در کرج، تهران و… از دهه کالا کلیه مراحل بسته بندی این محصولات به طور تمام اتوماتیک انجام خواهد گرفت. سپس نوبت به سلفون کشی این گیاهان بسته بندی شده با استفاده از دستگاه های مخصوص سلفون کشی می رسد.

با خرید اینترنتی دستگاه های سلفون کشی از دهه کالا کلیه راه ها برای نفوذ گرد و غبار و رطوبت به محصولات تولید شده بسته می شود. به این ترتیب کیفیت محصولات تولیدی در خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

خط تولید بسته بندی گیاهان دارویی یعنی با انجام اقداماتی همچون کنترل اولیه، شستشو، ضدعفونی کردن، بسته بندی و… موفق به تولید محصولات درمانی بر پایه گیاهان دارویی شوید. به منظور راه اندازی خط کامل تولید بسته بندی گیاهان دارویی به دستگاه ها و تجهیزات مخصوصی نیاز خواهید داشت. کلیه این دستگاه ها با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت در فروشگاه اینترنتی دهه کالا به فروش می رسند.

بهترین سایت جهت رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *